West coast + Southland - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Germ - WaarBenJij.nu West coast + Southland - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Germ - WaarBenJij.nu

West coast + Southland

Door: Germ van der Heide

Blijf op de hoogte en volg Germ

16 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Beste Lezers,

Hier een berichtje vanuit Te Anau.

Mijn trip begon vorige week woensdag, ben door Gordy op de bus gezet in Taupo om 1uur 's middags. Dit was een busreis van ongeveer 6 uur. Dit was prima te doen, onderweg stopte hij een paar keer voor toiletpauzes en vaak kon je daar ook wat eten of drinken kopen. Eenmaal aangekomen in Wellington was het behoorlijk slecht weer, gelukkig hoefde ik niet ver te lopen naar het hotel. Hier heb ik 1 nacht geslapen.

De volgende dag ben ik om 9uur met de ferry naar Picton gegaan. Dit was een bootreis van 4uur. In het begin moesten we een stuk over zee varen, door het slechte weer was dit niet echt een prettig gevoel. Eenmaal aangekomen in de fjorden is het water wat rustiger en knapte het weer ook op waardoor ik kon genieten van de prachtige omgeving.

In Picton heb ik meteen een auto gehuurd en door gereden naar Motueka (plekje net iets verder dan Nelson) Onderweg natuurlijk paar keer gestop en genoten van de omgeving. In Motueka heb ik een motelkamer gehuurd voor 3 nachten. Kon ik 1 dag bekomen en iets boeken bij abel tasman, en de 2e dag een wandeltocht gedaan van 5uur door abel tasman, en met de watertaxi terug. Dit was een erg mooi natuurgebied met mooie stranden en het weer was ook super.

Zondags ben ik verder gereden naar Hokitika, het weer werd helaas steeds minder en in Hokitika aangekomen was het alleen maar regen. Heb hier een slaapplek gezocht voor 1 nacht en ben daarna met de auto even door het dorpje gereden.

De volgende dag weer verder gereden naar Wanaka, maar onderweg op veel plaatsen gestopt om iets te bekijken, net als afgelopen dagen. Alleen kwam ik vandaag langs de Franz Josef Glacier en Fox glacier, hier moest ik even stoppen om een wandeling te maken. Door het weer kon ik de top niet zien, maar gelukkig regende het niet, waardoor ik er toch heen kon wandelen. Eenmaal in Wanaka aangekomen heb ik dit keer een slaapplek gezocht in een backpackersmotel, is iets goedkoper en zijn in grotere plekken wel goed verzorgt.

Omdat ze voor woensdag goed weer voorspellen ben ik de volgende dag meteen door gereden naar Te Anau. Hier een slaapplek gezocht en de cruise geboekt voor de Milford Sounds. Die woensdag was het een zonnige dag, dus ideaal om de fjorden te bekijken. Het was er ondanks de zon erg fris maar de mooie locatie maakte alles goed. Toch vertelden ze dat wanneer men er komt met regen er veel meer watervallen is te zien. En aangezien het er 6meter water per jaar regent, is dat vaak het geval. De terugreis heb ik besteed om overal te gaan kijken en eventueel korte wandelingen te maken. Ook hier heb ik weer prachtige beekjes en wateren gezien.

En dan is het alweer donderdag, eerste week alweer voorbij. Vandaag wordt een chilldagje, ook omdat het weer niet geweldig is. Waait hard en af en toe regen. Morgen zal ik vroeg vertrekken en met een omweg naar kennissen rijden waar ik een weekje kan blijven logeren.

Zodra ik weer internet heb zal ik kijken of ik er weer iets op kan zetten.

Tot volgende keer.

  • 16 Januari 2014 - 10:38

    Opa:

    Geweldig, geniet van je trip. Lijkt ons wel avontuurlijk om te doen.
    We wensen je ontzettend veel plezier met je vakantie daar.
    Hartelijke groet van ons beiden.

  • 26 Januari 2014 - 10:27

    Ellie:

    Wat een super ervaring Germ!
    Prachtig om te lezen wat je allemaal doet en ziet.
    Echt genieten!

    Groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Germ

Welkom op mijn profiel. Om iedereen die het leuk vind op de hoogte te houden van mijn avonturen in Nieuw Zeeland heb ik deze site aangemaakt. Hier zal ik proberen mijn avonturen te verwoorden + foto's up te loaden.

Actief sinds 07 Okt. 2013
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 4743

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Working Holiday in New Zealand

Landen bezocht: