Einde in zicht - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Germ - WaarBenJij.nu Einde in zicht - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Germ - WaarBenJij.nu

Einde in zicht

Door: Germ van der Heide

Blijf op de hoogte en volg Germ

04 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Beste Lezers,

Als allereerste de beste wensen voor 2014.

Vorige verhaal eindigde in een werkweek van 105uur, de week erna was bijna evenveel uren, namelijk 102,5uur. Maar daarna was het kerst en kwam ook meteen een regenachtige periode. We hadden met kerst 3 dagen vrij. De dag voor kerst zijn we met de 4 Nederlanders naar Rotorua geweest. Eerst even naar de kapper en vervolgens een beetje rondgelopen in de shoppingmall. Nog een kleinigheid gekocht voor ons logeeradres.

1e kerstdag hebben we op ons logeeradres doorgebracht. Om een uur of 10 was de familie aanwezig en hebben we kadotjes uitgepakt die onder de kerstboom lagen. Wij kregen ook een kleinigheidje, namelijk een t-shirt van New zealand en een sleutelhanger. Vervolgens hebben we gegeten, zoete aardappelen verschillende soorten vlees en groente. Na het eten even uitbuiken en film kijken. Die avond zijn we naar onze planner van Miers gegaan, deze had alle nederlanders + zijn eigen werknemers uitgenodigd. Hier hebben we weer gegeten, de restjes wat die ochtend over was en wat Gordy(de planner) nog over had. Na het eten hebben we eerst even film gekeken.

Omdat iedereen die dag toch wel even iets wou doen hebben we potje rugby gespeeld met z'n allen, erg leuk en gezellig. Nadat iedereen compleet gesloopt was bedachten ze dat we wel even konden jagen. We zijn met een groepje gaan jagen in de weilanden van Gordy zijn boerderij. Helaas niks geschoten. Wel erg gezellige avond.

En dan is het boxingday, 2e kerstdag kennen ze niet. Deze dag zijn we begonnen met een bbq als ontbijt. Vervolgens zijn we met ons groepje gaan touren om wat leuks te doen. We kwamen uit bij een jet boot. Dit is een boot met 500pk die over een snelstromende rivier vaart. Op deze rivier maakt hij rondjes en gaat over snelstromende kleine verspringingen in de rivier. Erg leuke ervaring. Vervolgens hebben we een helikopter vlucht gemaakt boven Taupo en een gedeelte van het meer en de Huka falls. Super mooie omgeving om te zien, maar niet zo spectaculair als de jet boot.

En dan is het alweer een nieuwe werkdag. Weer twee dagen maaien. Daarna zou het weer omslaan dus een dag op de silagewagen en zondag met de 2 andere Nederlands balen laden. Dit was een erg gezellig dagje. Dit was ook de dag dat mijn huisgenoot Robbie is vetrokken naar Australie. Dan merk je wel dat alles dichterbij komt.

Quadtour, die maandag was het regenachtig dus waren we weer een dagje vrij. Omdat Robbie weg is, zijn we nog maar met z'n 3en over. Vandaag hebben we een quadtour gedaan. Dit was ook weer een leuke ervaring. Was eerst erg wennen, want het rijd een beetje anders dan een motor. Maar na één rondje konden we steeds sneller. Doordat het mooi modderig was, was het nog leuker.

En dan is het oudejaarsdag. Gewoon weer werken, was een mooie dag, dus was er weer werk te doen. Die ochtend wat kleine klusjes gedaan omdat er geen maaien was. Die middag op de silagewagen. Uiteindelijk 10uur thuis. We zouden dan de volgende dag vrij zijn. Die avond zijn we met een groepje naar Taupo gegaan, we waren helaas te laat om naar het strand te gaan. In een club hebben we het uitgezeten tot 12 uur. Was wel gek om mee te maken. het was aftellen, Happy new year en het feest ging weer door. Meer was het niet. Omdat onze bob de volgende dag moest werken waren we rond 4-5uur thuis. De volgende dag werd ik om 10uur gebeld om nog even een kuilbult te bestoppen. Dit moest of gister nog gebeuren en anders vandaag. Echter hadden ze dit ons niet gemeld. Dus geen vrije dag.

Heb die middag nog even heerlijk geslapen en ben nu een verhaaltje aan het typen.

Over precies 1week zit ik in een hotel in Wellington en gaat mijn trip over het zuidereiland beginnen. Heb er zin in.

Hoop dat ik dan ook af en toe internet heb om mijn verhalen te delen.

Tot het volgende verhaal