Werken, werken ... - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Germ - WaarBenJij.nu Werken, werken ... - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Germ - WaarBenJij.nu

Werken, werken ...

Door: Germ van der Heide

Blijf op de hoogte en volg Germ

20 December 2013 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Lieve vrienden en familie,

Nu is het wel weer erg lang geleden dat ik iets op mijn blog heb gezet. Vandaar dat ik zal proberen om vandaag er weer iets op te zetten.

Het internet hier is een ramp en kost behoorlijk veel geld. In de grotere steden moet het wel goed zijn, maar in de buitenwijken zitten we gewoon met een preypaid dongel te werken. En als het op is (wat snel gaat als je skyped) moet er nieuwe gehaald worden in de stad.

Maar goed, een verhaaltje erop zetten moet geen probeem zijn.

Laatste verhaal ging over Rotorua en Taupo, omdat het daarna weer mooi weer was hebben we veel moeten werken. Omdat je 7 dagen per/week werkt heb je geen besef van de dagen. Dus ik gok zo'n 4 weken geleden hadden we ook op 2 regenachtige dagen vrij. We zijn met z'n 4-en een dag naar Whakatane geweest. Hier is een vulkaan in de zee en heb je mooie stranden. Echter door het weer was er niet heel veel te zien, toch konden we de vulkaan zien. Met het moto "omdat we er toch zijn" hebben we ook nog maar even een duik genomen in de zee.

De tweede dag zijn we naar whakapapa gegaan, dit moet een berg voorstellen met sneeuw erop. Maar dit was een erg slechte dag met alleen maar regen en zicht van niet meer dan 10meter. We hebben in een apreski tent wat gedronken en zijn weer verder gereden. Wel verschillende landschappen gezien.

Na die 2 dagen weer een paar weken werken. Ben vooral aan het maaien, heb hier een beetje mijn eigen trekker gekregen, deze mag ik vrijwel overal voor gebruiken. Maaien/harken/zaaien of discen(soort ploegen) Toch zijn we eigenlijk non-stop met 2 triple maaiers aan het maaien.

Twee weken terug hadden we weer een paar dagen vrij, dit omdat we regenachtige week hadden en het weekend een paar activiteiten. Zaterdags zijn we met het hele bedrijf op de boot het meer van Taupo op gegaan. Op de boot hebben we gebbq't. Dit was echter al om 5uur afgelopen waardoor we met een grote ploeg Taupo zijn ingegaan en hebben daar tijden op het terras gezeten. Dit was erg gezellig. Vervolgens zijn we nog de kroeg in gegaan, hierdoor waren we uiteindelijk 10uur thuis.

De volgende dag hadden we tractor-pull. We hadden alle tractors gepoetst en klaar gemaakt voor de wedstrijd. Ik deed ook mee met mijn trekker Claas 820 - cmatic. We zijn met de hele ploeg om 8uur vertrokken naar het terrein. Iedereen moest 2x trekken. We zaten maar met z'n 3en in een klasse omdat er niet meer trekkers waren met ons gewicht. Het was wel grappig want we waren met de 3 nederanders in deze klasse. Ben helaas 2e geworden, miste wat gewicht. Gelukkig geen laatste.

En de dag erna weer werken tot vandaag. Heb vorige week (van di tot ma) 105uur gewerkt. Hierdoor zul je ook wel begrijpen dat er weinig tijd overblijft. Maar nog 2,5week werken en dan heb ik een maand vakantie.

Iedereen alvast prettige feestdagen en een gelukkig nieuwjaar toegewenst.

Groetjes Germ

  • 27 December 2013 - 11:46

    Astrid En Han:

    Hey Germ,

    Leuk om weer wat van je gelezen te hebben. Wij wensen je een heel goede jaarwisseling, en zijn benieuwd hoe je kerst daar bevallen is. Ook alvast een fijne vakantie !

    Groeten Astrid en Han

  • 04 Januari 2014 - 10:41

    Ellie:

    Hee Germ

    Ontzettend fijn om te lezen hoe jij je daar vermaakt,
    Maar je maakt wel ontzettend veel uren!
    Nog een paar daagjes en dan vakantie!
    Heb je de route al helemaal uitgewerkt?
    Hoop dat je nog veel mag zien en meemaken!
    Een ervaring van je leven die niemand ooit van je af kan nemen, super!!!!!
    Tot februari,

    Groetjes van ons uit oudehorne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Germ

Welkom op mijn profiel. Om iedereen die het leuk vind op de hoogte te houden van mijn avonturen in Nieuw Zeeland heb ik deze site aangemaakt. Hier zal ik proberen mijn avonturen te verwoorden + foto's up te loaden.

Actief sinds 07 Okt. 2013
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 4734

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Working Holiday in New Zealand

Landen bezocht: