Nieuw verbrlijf - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Germ - WaarBenJij.nu Nieuw verbrlijf - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Germ - WaarBenJij.nu

Nieuw verbrlijf

Door: Germ van der Heide

Blijf op de hoogte en volg Germ

03 November 2013 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hallo Beste lezers,

Hier dan weer een verhaal vanuit New Zealand. Vorig verhaal ben ik geëindigd dat ik eerder vrij was omdat de hakselaar kapot was. De volgende dag moesten we dus op tijd beginnen om uiteindelijk met 2 hakselaars het bij de ene boerderij af te maken. Deze hele dag heb ik op de kieper gereden. Toen ik thuis kwam had ik ondertussen alweer 14uur gewerkt.

De dagen erna ben ik toch voornamelijk aan het harken geweest, hoewel ik zo af en toe ook nog wel eens een dag mag maaien. Hierdoor blijft het werk leuk door de afwisseling en ook vooral omdat het maaien erg leuk werk is. In mijn vorige verhaal gaf ik aan dat ik een dagboek probeerde bij te houden, echter is dit niet gelukt. Als je om 7uur begint en om 10uur thuis komt ben je behoorlijk moe en ga je in de meeste gevallen meteen op bed. Doordat ik het niet bij heb gehouden zou ik niet goed meer weten wat voor werkzaamheden ik elke dag heb gedaan.

Mijn huidige verblijf plaats was niet zo schoon en ideaal, daarom had ik aangegeven om liever ergens anders heen te gaan inclusief maaltijden. Dinsdag kreeg ik te horen dat dit geregeld kon worden, komende zaterdag kon ik over. Echter werd het donderdag een mindere dag waardoor het erg rustig was. Die ochtend heb ik besteed aan het onderhoud van de hark en de middag kon ik dan verhuizen.

Ze hadden een kamer bij Robbie(andere Nederlander), dus Robbie heeft me die middag opgehaald om samen naar Rotorua te gaan. Hier moest hij nog een aantal zaken regelen, dus ben even mee geweest. Op de terugweg zijn we gestopt bij een meer waar stoom vanaf kwam, het water was inderdaad vrij warm. Erg mooi om te zien dat je hier en daar stoom vanaf het water ziet komen. En vervolgens naar mijn nieuwe onderkomen.

Ben op dit moment op een betere plaats terechtgekomen. Mensen zijn hier erg aardig, en alles wordt voor je geregeld, lunchpakketten, drinken en als we thuis komen is er nog warm eten. Ook de was wordt hier gedaan. Dit geeft om eerlijk te zijn wel een beetje rust. Hoewel de dagen alleen maar langer worden.

Vandaag weer om 07.00 beginnen, omdat ik toch al wel meerdere dingen kan, maak ik soms ook erg wisselvallige dagen mee. Zo begon ik vandaag met harken, moest ik daarna de hark omruilen om vervolgens weer naar de yard te gaan en de maaiers aan te koppelen, en daarna naar de nieuwe locatie rijden. Hier zou ik maaien, maar doordat de shovel stuk was en alles vertraagde ben ik niet begonnen.

Daarom was ik vandaag mooi oprijd thuis, om met de familie hier mee te eten, en hier een verhaaltje te typen.

Hoop dat dit weer voldoende is. De dagen gaan vrij snel, maar worden wel steeds zwaarder. Hopen binnenkort op een dagje of middagje vrij. Dan kunnen we even rusten en van de omgeving genieten.

Tot de volgende keer.

  • 03 November 2013 - 11:25

    Roel:

    Hoi Gurby , omgeving ziet er inderdaad fantastisch uit , lekker dat bed en eten nu goed geregeld is !

  • 03 November 2013 - 22:30

    Opa En Tante Riek:

    Het is wel een avontuur dat je daar beleefd. Zo te zien wel erg kleine machines die je moet bedienen, we hebben ze hier in Holland toch veel groter, toch!!.

    Zo te lezen begin je je wel beter op je gemak te voelen, alleen maak je wel lange dagen.

    Maar wat een groot land we kunnen ons voorstellen dat dit wel een belevenis van jewelste is.

    We hopen dat je ook nog kunt genieten van het land zelf en veel indrukken kunt opdoen.

    We wensen je het allerbeste toe, geniet van alles, en het ga je goed. We zien jouw volgend verhaal weer met veel belangstelling tegemoet.

    Het is nu hier zondagavond half elf , voor ons bedtijd, we hebben geen idee hoe laat het bij jouw is.

    De hartelijke groeten van ons.
    Opa en Tante Riek.



  • 04 November 2013 - 02:15

    Fred Van Der Heide:

    Klint als echt hard werken ;-). Wel vreemd om je verslagen te lezen omdat je pas nog bent wezen feesten in Zeist. Wel stoer, kijk uit naar je volgende verslag.

    Veel plezier daar....

    Claar en Fred

  • 11 November 2013 - 15:24

    Opa En Tante Riek:

    We willen wel wat foto,s zien van je belevenissen daar. Nog steeds hard aan het werk of wordt het wel wat makkelijker. Het engels spreken zal je nu wel gemakkelijk af gaan denken we zo.

    Veel succes daar geniet waar mogelijk en het ga je goed.

    Hartelijke groet van
    Opa en Tante Riek.

  • 13 November 2013 - 09:33

    Germ :

    Opa en Tante Riek,

    Leuk dat jullie zulke fanatieke volgers zijn;) Het is hier 12 uur eerder dan in Nederland. Dus het is nu half 10 's avonds.

    Zal kijken of ik nog wat foto's erop kan zetten, maar het is behoorlijk druk laatste tijd, dus nog niet zoveel tijd voor grote verhalen.

    Zal kijken of ik volgende week nog iets erop kan zetten.

    groetjes Germ

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Germ

Welkom op mijn profiel. Om iedereen die het leuk vind op de hoogte te houden van mijn avonturen in Nieuw Zeeland heb ik deze site aangemaakt. Hier zal ik proberen mijn avonturen te verwoorden + foto's up te loaden.

Actief sinds 07 Okt. 2013
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 4739

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Working Holiday in New Zealand

Landen bezocht: