Aangekomen in New Zealand - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Germ - WaarBenJij.nu Aangekomen in New Zealand - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Germ - WaarBenJij.nu

Aangekomen in New Zealand

Door: Germ van der Heide

Blijf op de hoogte en volg Germ

23 Oktober 2013 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hallo lieve familie en vrienden,

Eindelijk is het dan zover. Ik heb internet, wel via een dongel en een prepaid kaart, maar toch kan ik op deze wijze een mailtje sturen of een berichtje plaatsen op mijn waarbenjij site.

Nu heb ik van de afgelopen paar dagen een mooi dagboek gemaakt, echter heb ik deze op mijn mobiele telefoon staan, waardoor ik er op dit moment niks mee kan. Zal dan ook in het kort vertellen wat ik de eerste paar dagen heb beleefd.

Dinsdag avond aangekomen op Schiphol blijkt mijn vlucht zo'n 690min te zijn vertraagd. Gelukkig boden ze mij een Hotel overnachting aan zodat ik de volgende ochtend niet extra vroeg van huis hoefde. Het grootste voordeel was dat ik nog een extra nachtje had samen met mijn meisie:)

De volgende ochtend vlogen we om 09.00uur weg van Amsterdam naar Shanghai, dit was een goed verzorgde vlucht. Hier kregen we te horen dat er met het andere vliegtuig een technisch mankement was door een storm, waardoor hij eerst voor onderhoud weg moest. Eenmaal aangekomen in Shanghai was het 02.00uur in de nacht, snel onze spullen pakken en met een aantal andere reizigers naar een hotel gegaan (ook weer aangeboden door KLM). Ik hoefde de volgende ochtend pas om 14.00uur te vliegen, dus kon lekker uitslapen tot half 10 om vervolgens te ontbijten en weer terug te gaan naar het vliegveld.

Deze vlucht duurde 11uur en was ook een zeer aangename vlucht. Eenmaal aangekomen in Auckland ben ik snel doorgelopen naar een info punt om mijn bus te boeken naar Rotorua, echter zaten deze allemaal al vol en kon ik alleen de bus nemen van 12.00uur. Dus deze maar genomen en weer gewacht, eerst op het vliegveld van Auckland en vervolgens bij een volgende busstop in Auckland. Hier samen gewacht in een winkelcentrum met 2 andere reizigers die kwamen terug vanuit Engeland.

Die avond om 5uur werd ik opgehaald door Gordy, een aardige man die zelf ook boer is, maar werkt voor Miers als planner/calculator. Omdat het enorm druk was zijn we verschillende winkels bij langs geweest spare parts halen voor machines, daarna boodschappen gedaan voor mijzelf (moest zelf koken enzo) en toen naar de yard. Hier de baas ontmoet en vervolgens naar mijn slaapplek.

Mijn slaapplek kun jeje een beetje voorstellen als een studentenhuis, 4 verschillende kamers en een gezamenlijke keuken badkamer. Zelf heb ik een klein kamertje. Ik woon hier met een andere dame, de eigenaar van dit huis woonde hier eerst wel maar is op dit moment veel bij zijn vriendin. Zij is best aardig, alleen is enorm slordig, en dat is ook te zien in het hele huis. Ze heeft honden die lopen door het huis en dat ruik je ook. Maar goed, heb aangegeven graag naar iets anders te willen waar het inclusief de maaltijden is.

Zaterdags meteen begonnen met werken, mocht de eerst dag beginnen met harken, eerst op de kleine en op het eind met de grote hark op pad. Kan hier een lang verhaal van maken, maar het komt erop neer dat ik in 4 dagen 50uur gewerkt hebt. Dus je kan hieruit opmaken dat ik verder weinig heb kunnen doen. Doordat je vaak bij boeren komt in afgelegen gebieden heb je soms super mooie uitzichten over het landschap. Hoop binnenkort eens foto's te kunnen showen, als mijn mobiel ook internet heeft.

Vandaag zijn we eerst even naar Rotorua geweest om een bankrekening te openen en een IRD nummer aan te vragen. Heb meteen gebruik gemaakt om een internetdongel te kopen. Omdat Gordy naar een begrafenis moest in Rotorua ben ik met zijn pick-up naar huis gegaan, waar ik nog even boodschappen heb gedaan. Vervolgens moest ik om 3uur weer werken, dit maar met de chopper meerijden. Echter was deze vrij snel kapot, waardoor we na 3uurtjes alweer naar huis konden.

En hier zijn we dan, thuis even wat eten gemaakt en nu voor jullie dit verhaal typen.

Moet zeggen dat de eerste paar dagen erg zwaar waren, veel werken en met weinig mensen contact maakt je erg eenzaam. Op dit moment praat je met steeds meer collega's en maakt het ook prettiger om te werken. De andere Nederlander heb ik nog maar 1x gezien, at the yard. Hopelijk gaat dat wat makkelijker als we een auto hebben.

Zo hier laat ik het bij.

Zodra ik weer meer verhalen heb zal ik dit proberen te posten.

  • 23 Oktober 2013 - 18:19

    Nynke Vd Heide:

    He Broertje,
    Petje af voor de eerste dagen! De start is wat moeizaam begrijpen we wel. We hopen dat je snel een ander plekje vindt waar je je thuis gaat voelen (niet te thuis ;)
    Dikke knuffel van Tieme en veel liefs van ons

  • 23 Oktober 2013 - 18:21

    Geke:

    Broertje!

    Top om een wat uitgebreider verhaal te kunnen lezen! Klinkt wel ongelofelijk druk zeg. Hoop dat ze snel een ander plekje voor je vinden, schoon en met eten :) kijken uit naar je foto's! Geniet ervan! Dikke knuffel x

  • 23 Oktober 2013 - 19:39

    Oeds En Mieke:

    Hoi Germ! Leuk om je verslag te lezen, nu de foto's nog. Wat maak je lange dagen. We hopen dat dat niet de hele tijd zo zal zijn en dat je de kans krijgt andere mensen te ontmoeten en wat van nieuw Zeeland te zien.

  • 23 Oktober 2013 - 20:40

    Opa En Tante Riek:

    Fantastisch verhaal, geweldig dit hier te kunnen lezen.
    Wonderlijk over zo.n grote afstand binnen de kortste tijd zo,n verhaal. Dat belooft wat.
    We houden het in de gaten en wensen je veel plezier met je werk en omgeving. Maak er wat van.
    Hartelijke groet van ons beiden.

  • 24 Oktober 2013 - 10:58

    Ellie:

    hee Germ,

    superleuk om dit te lezen.
    wij hopen voor jou dat je gauw een fijner slaap/eetplekje vind.
    lange en volle dagen !
    als je maar de kans krijgt om ook te genieten!!!

    groetjes
    peter, ellie, jeppe en birke

Tags: Retoroa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Germ

Welkom op mijn profiel. Om iedereen die het leuk vind op de hoogte te houden van mijn avonturen in Nieuw Zeeland heb ik deze site aangemaakt. Hier zal ik proberen mijn avonturen te verwoorden + foto's up te loaden.

Actief sinds 07 Okt. 2013
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 4738

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Working Holiday in New Zealand

Landen bezocht: