Duniden, Queenstown en Christchurch - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Germ - WaarBenJij.nu Duniden, Queenstown en Christchurch - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Germ - WaarBenJij.nu

Duniden, Queenstown en Christchurch

Door: Germ van der Heide

Blijf op de hoogte en volg Germ

27 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Lieve lezers,

Hierbij alweer mijn laatste verslagje vanuit New Zealand.

Na mijn vetrek uit Te Anau ben ik naar een plaatsje gereden vlak bij Duntroon. Op het noordereiland had ik het nichtje van Gordy (de planner van Miers) ontmoet en die nodigde mij uit om een week bij hun te logeren.

De volgende ochtend hadden ze meteen een activiteit voor iedereen gepland om naar Lake Benmore te gaan om daar met de jet boot te gaan spelen, paar banden erachter en gaan. Was erg leuk, alleen het weer liet ons een beetje in de steek waardoor het ontzettend koud was. Die avond zijn we wezen stappen in Duniden, Monique (het nichtje) had daar een paar vrienden waar we konden blijven slapen. Erg gezellig, Duniden is te vergelijken met Groningen (een echte studentenstad) De volgende ochtend zijn we Duniden in geweest om een paar toeristische dingen te bekijken, zoals: Het treinstation, chocoladefabriek en de stijlste straat van de wereld.

Maandag maar even een rustdag genomen om vervolgens dinsdag naar Queenstown te gaan. Dit was een eindje rijden maar een super leuke stad. Eerst even de stad zelf bekeken, daarna met de gondel omhoog en daar was een info punt over paragliden. Ik dacht waarom ook niet. Dus met een busje de berg op en er vanaf gesproken. Een geweldige ervaring.

De daarop volgende dagen had ik niks gepland, even bijkomen. Heb woensdag Rodney (monique's vader) geholpen met grasmaaien en melken, kon ik ook eens zien hoe het hier ging. Donderdags in de ochtend zijn we rondje door de weilanden gegaan de bewatering verleggen en naar een paar gesteenten geweest waar oude fossielen waren van schelpen. Die middag ben ik mee wezen jagen. Dit is een aardige belevenis hier, denk dat je wel kan zeggen top-sport. Door de bergen lopen en dan niet op de paden. We konden niet echt veel deere's vinden dus leek het een slechte middag te worden, totdat de honden een pig gevonden hadden. (We waren ook aan het pig-hunten) Via gps wij erheen en ja hoor, de hond had een pig gepakt,snel afmaken en dat was onze vangst.

Omdat een paar (waaronder ik) aardig moe waren zijn wij vast terug gelopen, die anderen zouden via omweg ook komen. Echter schoten die nog een deere waardoor het iets langer werd. Uiteindelijk 12uur thuis. Ben vrijdag maar iets later vertrokken naar Christchurch

Zaterdag stond de treinreis van Christchurch naar Greymouth op het programma en weer terug. Dit was iets minder dan ik gehoopt had. Doordat ik toch al op veel mooie plekken was geweest, was deze reis niet erg bijzonder. Ondanks dat toch genoten.

De volgende dag zou een goedmakertje zijn, zwemmen met dolfijnen. Ik naar Kaikoura en aangemeld voor de trip van 12.30. Het weer was niet geweldig, maar daardoor waren er ook veel dolfijnen aanwezig. Bij het inchecken werd er al mede gedeeld dat de kans op seasickness erg hoog was, dus kans dat ik het zou krijgen zal wel groot zijn. Vervolgens moesten alle zwemmers zich melden en omkleden in een wetsuite en de droge kleren in een tas meenemen. We hebben een instructiefilm gekeken en toen met z'n allen de bus in. Toen we halverwege waren kregen we de mededeling dat de boottrip gecanceld was omdat het weer te slecht was.

Ene kant behoorlijke teleurstelling andere kant opluchting, nu niet zeeziek. Helaas kon ik het niet meer omboeken en dus een reden om ooit terug te gaan.

Nu is het alweer maandag avond en zit ik in Wellington, hier blijf ik 2 nachten zodat ik morgen nog even in Wellington kan zien. Woensdag de hele dag in de bus om in Auckland te komen en dan daar nog 2 dagen rondlopen voordat m'n trip naar huis begint.

Wie weet doe ik thuis nog een afsluitend verhaaltje, maar vanuit New Zealand zal dit de laatste zijn.

Bedankt voor het lezen en alle reactie. hoop dat jullie het leuk vonden.

Groetjes

  • 28 Januari 2014 - 15:02

    Geke:

    Zeker weten broertje, neem ons de volgende keer maar mee!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Germ

Welkom op mijn profiel. Om iedereen die het leuk vind op de hoogte te houden van mijn avonturen in Nieuw Zeeland heb ik deze site aangemaakt. Hier zal ik proberen mijn avonturen te verwoorden + foto's up te loaden.

Actief sinds 07 Okt. 2013
Verslag gelezen: 1409
Totaal aantal bezoekers 4728

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Working Holiday in New Zealand

Landen bezocht: