Taupo en Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Germ - WaarBenJij.nu Taupo en Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Germ - WaarBenJij.nu

Taupo en Rotorua

Door: Germ van der Heide

Blijf op de hoogte en volg Germ

25 November 2013 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Goedenavond/morgen/middag,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een berichtje heb geplaatst, maar heb laatste tijd niet erg veel tijd gehad om even een verhaaltje te typen.

Na een paar drukke weken was er dan eindelijk een week met regen voorspeld. Het bleek allemaal een beetje mee te vallen waardoor we toch nog moesten werken. Balen ruimen, weer eens wat anders en erg leuk om te doen. Echter is het stapelen een ramp, niks is recht namelijk en de balen zijn vrij sponsig.

Uiteindelijk waren we dan toch een middag vrij. Die hebben we besteed om naar Taupo te gaan. We zijn eerst naar de Huka falls gegaan. Dit is een waterval door een smalle sleuf, hierdoor wordt het water met groot geweld erdoorheen gepompt. Erg mooi om te zien. Vervolgens zijn we naar craters of the moon geweest. Dit zijn hete modderpoelen. We moesten entree betalen en zo bijzonder was dit nou ook weer niet.

Omdat we er nu toch waren zijn we door gereden naar Taupo. We zijn in het centrum geweest, paar winkels bekeken en vervolgens naar het Lake geweest. Helaas was het erg cloudy waardoor we de overkant niet konden zien. Het meer zelf was erg helder en leuk om te zien.

Een paar dagen later waren we zelfs de hele dag vrij. Deze dag hebben we gebruikt om meer van Rotorua te bekijken. We zijn hier al een aantal keren geweest om boodschappen en andere dingen te regelen, maar niks bekeken. Die dag zijn we naar de champagne pool geweest. Dit park heeft allemaal soorten thermische pools in verschillende kleuren. De grootste heeft een oranje rand waardoor het de champagne pool heet. Dit park was erg indrukwekkend. Het water kwam al kokend uit de grond.

Daarna zijn we naar een maori stam geweest, een voorstelling gezien met verschillende dansen en daarna hebben we het dorpje gezien. Hierna hadden we nog tijd over dus nog even door Rotorua gelopen en hier ook even bij het meer gezien. Echter was deze zeer vervuilt, waardoor je de bodem niet kon zien.

Na deze twee dagen begon het werken weer. Het werd mooi weer 20-27 graden, waardoor ik weer kon maaien. Dit is een beetje mijn dagelijkse taak geworden. Ben nu al bijna 2 weken aan het maaien met af en toe een middagje harken of smeren. Zo ook vandaag gemaaid. Vanmiddag de trekker naar de dealer gebracht, ze voorspellen voor morgen regen. Dit zou kunnen betekenen dat we morgen vrij zijn, maar dat horen we morgen ochtend.

Zo dit was het weer voor vandaag, even kort mijn verhaal van de 2 dagen vrij.

Tot de volgende keer

• 25 November 2013 - 16:44

Opa En Tante Riek:

we hebben de foto,s gezien op de iphone van mem. We hadden afgelopen zaterdag een feestje van Astrid zij was 50 geworden. Zo te merken heb je nu meer vrije tijd als in het begin, dus genieten waar je kan.

WIJ wensen je al het goede en tot schrijvens maar weer.
    Hartelijke groet
    Opa en tante Riek

• 26 November 2013 - 22:49

Astrid En Han:

Hoi Germ,

Heel leuk om je verhalen te lezen, zeker met de foto's er bij. Typisch hobbit landschap. Je moet flink aan de bak daar lezen we, maar zo te merken heb je het ook naar je zin.
    Wij hebben net het feestje gehad, zoals je al van Opa en tante Riek gelezen hebt. Naar ons idee prima geslaagd. We wachten op meer verhalen....

Groeten Astrid en Han

• 03 Januari 2014 - 21:40

Fetsje Veenstra De Gordyk:

Hoi Germ!
    Lyda heeft jouw website even op mijn p.c. gezet, zodat ik even kan reageren op je reisverslag. Ik begrijp dat je veel werkt en niet veel tijd hebt om iets zinnigs te vertellen.
    Ik vond het erg leuk om iets van je te lezen en wens je nog een prettige tijd daar.
    Groeten, Beppe Veenstra Gorredijk.